Hälsoträningspass

SILVE-KLINIKEN


Södra Lundavägen 10, Staffanstorp


Tel: 046-254841, Mejl: christina@silvekliniken.se

    Yoga Andning och Meditation

se nedan för mer info om resp pass


Yin yoga: måndagar kl 19.00


Andning / meditation: tisdagar kl 13.00


Lättare Hatha yoga: onsdagar kl 19.00


Lättare Hatha yoga och meditation: torsdagar jämn vecka kl 18.15

Dansyoga / Dansmeditation: torsdagar ojämn vecka kl 18,15


Tänk på att detta gäller som friskvård!


Tiden: för Yoga passen är ca 75 min och Andning/Meditation passet ca 50 min. Passen kostar 100 kr/st. Alla kan komma och ingen erfarenhet krävs, men tänk på att yin yogan kräver lite mer rörlighet i kroppen.


Passen är små endast 5-8 pers per pass, så vänta inte med att anmäla dej om du vill komma. Du kan komma på så många du vill eller så få du vill. Nybörjare välkomna, passar både äldre och yngre men du måste kunna sitta och ligga på yogamattan.


Du anmäler dej på telefon 046-254841, sms 0736-357580, mejl christina@silvekliniken.se eller via meddelande till Silveklinikens fb sida. Du får bekräftelse på att du kommit med i passet så fort jag har möjlighet att svara dej.


Anmälan är bindande. Vid återbud ring 046-254841, smsa 0736-357580, mejla christina@silvekliniken.se  eller skicka medddelande till Silvekliniknes fb sida . Återbudet ska vara inne senast kl 11.00 samma morgon och skriftligt återbud ska bekräftas av Silvekliniken för att gälla. Sker inte återbudet på rätt sätt debiteras tiden. Eftersom antalet deltagare är begränsade är det väldigt viktigt att boka av ordentligt så jag hinner få tag på de som eventuellt står på väntlistan.


Betalning sker antingen i förväg eller på plats med swish,kort eller kontanter.


Rabattkort: köp 10 gånger och få 11e gången gratis. Blanda fritt mellan passen.


Dörren låses 5 min innan passet börjar så alla hinner betala och komma på plats och i stillhet innan passen börjar, så kom i god tid, gärna senast 10 min innan. Vänligen respektera att inga sena insläpp görs!


Avkoppling före pass Dörren är öppen 30 min före passet börjar om du vill koppla av en stund innan vi börjar.


Yoga matta finns i storlek 73x61, men har du en egen får du gärna ta med den.


Ta med:

större handduk att lägga på mattan

mindre handduk att använda som redskap och om du blir svettig

vattenflaska


Tänk på

Att inte ha stark parfym, rakvatten,deodorant eller liknande, många är doftallergiker.

Ta av dej armbandsklockan så du inte blir stressad av tiden

Mobilerna ska stängas av och får inte tas med in i yoga rummet!

Väskor ytterkläder och liknande får inte följa med in i yogarummet

Det ska vara tyst i yogarummet, inget prat

Ha sköna komfortable kläder, gärna träningskläder

Du får inte gå med skor i yogarummet, barfota, flipflop eller strumpor på

Yoga utförs barfota


Yinyoga: Vi stannar i varje position i ca 2 min, detta mjukar upp bindväven så du blir smidigare, rörligare och mjukare i kroppen. Stillhet, tid och våga ge sig hän till sin kropp och sinnen. Avslutas med en stunds avslappning


Lättare Hatha yoga: mjuka rörelser och positioner , koncentration , andning och balans tränas allt för att du ska bli mer rörlig och lätta upp stelheten. Avslutas med en stunds avslappning.


Lättare Hatha yoga och meditation: Ungefär första tredjedelen  av passet gör vi lättare Hatha yoga, därefter mediterar vi i grupp. Meditationen kan vara  att andas på speciellt vis tex Nadi Shodana dvs växelandning, bianding dvs andas genom att humma eller så  sjunger vi ett mantra.Passet avslutas med avslappning.


Dnasyoga / dansmeditation första tredjedelen gör vi lättare Hatha rörelse ståendes till musik, därefter följer 3 olika rytmiska musikstycken som man får röra sig till precis hur man vill. Man kanske vill stå helt stilla och bara röra handlederna, man kanske bara vill gunga i takt eller så dansar man ut ordentligt. Ibland är det mantra man kan sjunga till medan man rör sig som man kan sjunga till högt eller bara tyst för sig själv. Passet avslutas med avslappning.


Andning / meditation lär dej andas på rätt sätt. Många av oss andas för högt uppe och det försätter kroppen i ständigt försvar och stress. I detta pass tränar vi vår andning genom olika andningsövningar. Passet avslutas med en avslappning /meditation.

Yogarummet  är inte så stort och vi får endast plats 5-6 pers per pass. Därför är avbokningi tid väldigt viktigt så jag hinner få tag på de som eventuellt står på väntlista.



                                          Välkommen / Namasté