Silveklinikens Informationssida:

HOMEOPATISKA MEDICINER

SILVEKLINIKEN S. Lundavgen 10, 24532 Staffanstorp, 046-254841, ... christina@silvekliniken.se

Tillbaka till Startsidan

Vra terapier   Irisdiagnos

Vra lkemedel

Behandlingsresultat   Lnksida

Viktiga frdelar fr Homeopatiska lkemedel:

• Ger inga biverkningar.
  • Ger inga skador p inre organ
  • r inte vanebildande eller beroendeframkallande
  • Undertrycker inte sjukdomssymptomen.
  • Frorenar inte vid tillverkning, anvndning eller d oanvnda mediciner kastas.
  • r ltta att ta och att frvara.
  • r inte framstllda genom massfabrikation.
  • r billiga,
  • Kan kombineras med annan medicin och behandling utan risk.
  • Pverkar sjukdomen HOLISTISKT - inte bara symptomatiskt.

Ett par blommor som vi finner inom de Homeopatiska lkemedlen

Arnica Montana (Slttergubbe)

en av de mest anvndbara vxterna inom homeopati och naturmedicin. Ypperligt medel vid skador efter sttar, slag och olyckor.

Hamamelis virginiana

- som blir ett ypperligt

homeopatiskt medel mot

bl.a. hemorrojder.

Spdning och potentiering

Homeopatiska medel tillverkas genom ett speciellt spdningsfrfarande som kallas potentiering. Homeopatiska medel finns i en mngd olika styrkor, potenser. Vid tillverkningen framstlls frst en s.k. urtinktur - ett vatten- eller alkoholextrakt. En del urtinktur spdes med nio delar (decimal-potenser eller D-potenser) respektive nittionio delar lsningsmedel (centisemal-potenser eller C-potenser) och "dynamiseras". (Alltefter tillverkarens traditioner kan dynamiseringen best i ett varierande antal skakningar, slag eller ngra minuters blandning enligt vissa rrelsemnster.) Resultatet r en spdning som nu kallas D1 respektive C1. P samma stt fortskrider spdning och dynamisering steg fr steg tills den nskade potensen, t.ex. C30 efter 30 omgngar, har uppntts.

Silve-kliniken har ett nra nog fullstndigt sortiment av Homeopatiska lkemedel - huvudsakligen tillverkade av   DCG - Nordens strsta tillverkare av Homeopatica.

Du kan gra dina inkp hos oss. Vi r tacksamma  om du ringer oss frst p 046-254841 (08.30-09.30 dagligen) s bestmmer vi en tid nr du kan komma och handla.

Du kan ven kpa dina mediciner genom att   maila eller ringa oss s snder vi det du behver per post.

Center f�r Homeopati, homeopatisk, behandling, terapi, zonterapi, laser, alternativmedicin, irisdiagnos, homeopat, irisanalys, homopat, homepat, laserbehandling, diagnos, iris